Meditáció

 

Meditáció

Hogyan kezd el a meditációt 

      A meditáció bevezetése az életünkbe a kiegyensúlyozottság felé vezető út egyik legfontosabb lépése.
A mai rohanó világunkban nagy szüksége lenne mindenkinek az ellazulásra, a rohanással telt napok után egy kis megnyugvásra.
A meditáció segít nekünk ebben.
Szánjunk időt magunkra mindennap és kezdjünk el meditálni.
Az életünkben látványos változásokat tapasztalunk meg általa.
     Sokan szeretnének a meditálni, de nem tudják hogy is kezdjék el.
A következőkben néhány tanács olvasható, hogy bátran indulj el  a meditációhoz  vezető utadon.

Belső képek

      Az álmok segítenek feldolgozni a nappal átélt eseményeket.
Alváslaborokban kimutatták, hogy azok, akiket a kísérlet során pár napig megfosztottak az álmodás lehetőségétől,  egy idő után nappal is „álmokat” láttak, tehát hallucináltak…..
Az éjszaka látott képsorok tehát arra kellenek, hogy egyensúlyban tartsanak minket.
Általában nem emlékszünk az álmokra, nem tudatosulnak ezek – ez is mutatja, hogy a kor embere mennyire eltávolodott a  befogadó oldalától.
Ez kell ugyanis ahhoz, hogy megőrizzük emlékezetünkben az éjszakai látomásokat.
A meditáció ezeket a belső képeket hozza felszínre – az ősi kultúrákban jól tudták, amit ma az orvostudomány bizonyít, hogy ez mennyire fontos lelki egészségünk megőrzésében.
Az egész lényedet megváltoztatja!

 

A nyugati világ számos meditációs technikát vett át a keletitől, ahol évezredes hagyománya van a meditációnak.

Nyilvánvaló, hogy a kulturális különbségek miatt nem tudunk úgy meditálni, ahogy a keleti guruk….

A legtöbb keleti meditációs irányzat szerint a meditáció azzal kezdődik, hogy az embernek meg kell szabadulnia minden gondolatától – ez az európai ember elé  magas elvárásokat állít.

Épp ezért ma már számos módszer van, amelyek közelebb állnak a nyugati világ emberéhez.
     A meditáció, ha megtaláltuk a megfelelő formáját és mindennap gyakoroljuk, egész lényünket és életünket megváltoztatja.

 

Pár módszer 

Az egyik ilyen módszer a mantra-meditáció.

Ilyenkor ahelyett, hogy próbálnánk megszabadulni minden gondolatunktól, inkább csak egyre koncentrálunk.

Még ez is sokkal nehezebb, mint gondolnánk – érdemes kipróbálni, hogy egy percig megpróbálunk egy pozitív gondolatnál maradni.

Ennél könnyebben kivitelezhető, ha egy gondolatfolyamra igyekszünk figyelni – például egy imát ismételgetni úgy, hogy közben kizárunk minden mást a fejünkből.
Amit viszont idővel mindenki el tud sajátítani, az a vezetett meditáció.

Ilyenkor ahelyett, hogy kizárni igyekeznénk a gondolatokat, inkább felhasználjuk azokat a meditáció során.

  A vezetett meditáció bevonja a munkába a belső képeket.
Nem az újkor módszere ez – a belső utazások a régmúlt korok embereinek teljesen természetesen épültek be az életébe.

A sámánok, gyógyítók, guruk is ezt használták küldetésük gyakorlása során és ebbe belevonták közösségük tagjait is.
Ennek során gondolataink követik a „vezető” útmutatását.

Ellazult állapotban sorra vesszük például a testrészeinket, szerveinket, csakráinkat és megpróbáljuk felidézni azt az életörömöt,  energiát, amely életben tarja őket.
Az interneten számos hanganyag áll rendelkezésünkre, de a könyvesboltokban is sok cd-t találunk, amelyek segítenek a meditáció gyakorlásában.
     A lényeg, hogy kezdjük el, ne csüggedjünk, ha az első hetekben nem sikerül és gyakoroljuk minden nap.

Idővel érezni fogjuk a meditáció áldásos hatását!

 

Írta: M. Borbála

Szerk.: Somogyi Diána

 


 

   Nem találja a szerelmet, vagy úgy érzi, hogy rátalált az Igazira, de nem tudja, hogy kölcsönös e az érzés? Ne éljen kétségek között! HÍVJA MOST országunk legjobb jósait az oldalon és választ kap minden kérdésére.

 


 

Elizabeth Roll író – jósnő

 


 

Haniel Jósnő

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük